[част 2] Droidcon Eastern Europe 2013 – монетизация, сигурност и дизайн на мобилни приложения

    Монетизацията беше още една от горещите теми на тазгодишната конференция Droidcon в Букурещ. Вече е всеизвестен факт, че генерираните приходи от Play Store на Google са приблизително четири пъти по-малко от тези, генерирани от App Store на Apple.

    Yinon Horowitz, главен мениджър на StartApp, наблегна много на нуждата и важната роля от маркетинг и дизайн, за да се продава едно приложение добре. Като се има предвид, че Google не проверява всяко едно приложение поотедлно, преди то да бъде публикувано в Play Store, какъвто е случаят с Apple, много от разрботчиците гледат с по-лека ръка на писането на приложения за малкия зелен робот.

    “Съветвам да се използват стратегии за задържане на потребителите, редовно да се ъпдейтват приложенията и най-вече, да се пишат внимателно. Само 16% от потребителите, които се натъкнат на бъг или проблем с дадено приложение, продължават да го използват след това. Не измервайте успеха чрез броя на свалянията, тъй като 92% от платените приложения имат по-малко от 500 сваляния на ден”, казва Horowitz.

    Освен това, той добавя, че е по-скоро привърженик на freemium типът монтезация или с други думи безплатна част от приложението с възможност за допълнително отключване на друга част чрез заплащане. Съветът му към разработчиците е, ако те решат да работят с модела, базиран на приходи от реклама, да помисля и за други методи освен досадните за повечето потребители банери.

    Tim Messerschmidt, Evangelist и EMEA PayPal разработчик, представи ресурсите, които компанията за електронни разплащания е предоставила на разработчиците и нови API-та, които ще позволят по-лесната интеграция на подобни решения за мобилни разплащания.

    Phillip Kandal, съосновател и CTO на Skobbler, компания разработила в Германия по-успешно приложение дори и от Angry Birds, също представи някои принципи за монетизация:

    • Насочете се към възможно най-голямата база потребители, които биха свалили и инсталирали приложение Ви.
    • Таргетирайте активните, а не пасивните потребители и мислете за техники, с които постоянно да ги стимулирате да се ангажират.
    • Не правете грешката да игнорирате алтернативните магазини за приложения, от Amazon до BlackBerry, от официални до неофициални.
    • Приемете пиратството. По-добре това да се случва с Вашето приложение, отколкото с друго.
    • Фокусирайте се върху визуалната репрезентация, разграничете своето приложение от хилядите други. Потребителят трябва да може в рамките на 3 секунди да разбере за какво става дума в приложението.
    • Mobile Appstore Optimization е Ваш приятел, използвайте го постоянно.
    • Продажбите са от съществено значение. Пуснете приложение на premium цена, след което правете отстъпки и промоции.
    • Винаги питайте потребителя да даде оценка за Вашето приложение в магазина, от който го е свалил.
    • Внимавайте за своята репутация, защото веднъж изгубите ли я, няма връщане назад

    Adam Mathias Bittlingmayer, който е работил в Google преди да започне своя собствен стартъп Qutsu, говори за липсата на инвестиции в стартъпи в Източна Европа и как да се преодолее това.

    “Това не е нещо ново и реалността е такава, че всъщност се наблюдава във всички сфери на бизнеса, не само технологичната. Използвайте това като предимство. Мислете креатвно. Какво искате да бъдете, следващият Facebook с приходи от 2 цента на потребител или SAP с 4 долара на потребител. Обикновено, идеите за правене на пари изобщо не са секси”, казва Bittlingmayer.

    В края на втория ден, трите най-добри идеи, участващи в Design Thinking workshop-а, воден от oснователя на Droidcon Eastern Europe, Dan Romescu, бяха наградени с таблети от Alcatel One Touch.

    Главните спонсори на събитието бяха Alcatel One Touch, PayPal Developers и Intel Software.

    Droidcon представлява серия от конференции, фокусирани върху разработчиците на Android приложения, които се състоят в различни големи европейски градове като Берлин, Лондон, Амстердам, Париж и други.

    Droidcon Eastern Europe се организира от Mobile Publishing Group, със съдействието на много регионални лидери на общности от Android разработчици.